Skip to main content

Culture Clash in Handling Document Request of the Parties

The disputing parties often cannot agree on document request, the way, and sequence of written submissions. A party may insist that submissions must be made upfront, including all claims, legal ground, and evidence. By contrast, some other may prefer that evidence being developed further due the course of the proceedings. It appears also to be difficult for the Tribunal if one party attempts to "fishing expedition", seeking tribunal' order to rule the counterparty to produce certain documents.

As matter of law, parties in an arbitration at VIAC can submit evidence up to any point prior to the final hearing. According to § 25.4 VIAC Rules, § 19.1 VIAC rule, there is no clear rule which restricts the parties right to submit evidence up to certain point during the proceedings. Unless otherwise agreed by the parties, the tribunal has not the right to restrict arbitrary the parties’ right to submit further evidence at any point of proceedings until the final hearing. 

On another hand, parties cannot exchange their responds back and forth forever to prolong unnecessary the arbitration. To avoid abuse of endless submission, the tribunal has the power to manage the Case in according with §§ 18-20 VIAC Rules. The POs and Timetable to govern the proceedings, the power to allocate arbitration cost, are some means for the tribunal to manage the arbitration in the workable way.

Sometime, the sequence of submission also may matter. Who is obliged to submit what, at which sequence? The basic rule in Vietnam law: Any claim to arbitration must be accompanied by supporting evidence. Law on Commercial Arbitration (LCA 2010) and the VIAC Rules 2017 content such rules:   § 30.3 LCA 2010: The arbitration agreement and originals or copies of relevant must accompany the statement of claim§ 7.3 VIAC Rules 2017: “The Request for Arbitration shall be accompanied by the arbitration agreement and other relevant documentsA further basic principle can be found in VN Civil Procedure Code, at § 189.5 Civil Procedure Code. The basic principle is that: any claim must be accompanied with evidence. Violation of such principles can be a reason for the court to set aside arbitral award in accordance with § 68.2.dd LCA 2010.

That way of consecutive submissions appear also to be common practice at international arbitration. Example: UNCITRAL Arbitration Rules 2013, § 20.4 “4. The statement of claim should, as far as possible, be accompanied by all documents and other evidence relied upon by the claimant, or contain references to them”. And § 21.4: The provisions of article 20, paragraphs 2 to 4, shall apply to a counterclaim, a claim under article 4, paragraph 2 (f), and a claim relied on for the purpose of a set-off”.

The choice among consecutive or simultaneous submission is a matter of opinion, depending on circumstances of the case. As noted by UNCITRAL, consecutive and simultaneous submission, both have advantage and disadvantage. Simultaneous submissions not always save time if the parties request additional document production. 

Comments

Popular posts from this blog

Nhàn đàm về thể chế

  1.            Dẫn nhập : Đầu năm 1845 khi phê bình triết gia Feuerbach, Karl Marx, lúc ấy còn khá trẻ, đã viết câu trên đây, câu sau này được dịch sang tiếng Anh và khắc trên mộ của ngài “ Die Philosophen haben die Welt nur verschieden  interpretirt , es kömmt drauf an sie zu  verändern - các triết gia chỉ tìm cách giải thích thế giới khác nhau, cái chính là phải tìm cách thay đổi thế giới ấy”. Gần 180 năm sau, Acemoglu & đồng sự, nhận được giải Nobel năm 2024, vì những đóng góp giải thích các nền văn minh thịnh hay suy tàn là do thể chế. Điều ấy đúng, hoặc đúng một phần. Nhân dịp này, cựu học viên Fulbright mời chúng tôi mạn đàm về thể chế. “Kỷ nguyên vươn mình”, nếu các bạn thích dùng chữ ấy, mong sẽ là tỉnh thức, bắt đầu với hành động. Nói đã đủ nhiều, đến lúc phải làm, làm nhiều hơn. Ở đất nước chúng ta, vinh quang thuộc về những con người hành động, công khai hay thầm lặng, ngày mỗi ngày bền bỉ làm cho thể chế n...

Ngổn ngang Công lý – Phần 1: Từ Yorktown tới Washington

  Phạm Duy Nghĩa 1.     Những dòng này dành cho ai: Bất công xảy ra khắp nơi, công lý thì khó khăn lắm mới đạt được. Mỗi ngày, nếu góp thêm tử tế, công bằng, và bớt dần bất công, thì thật quý. Công lý được giữ cho ngay ngắn, từng chút một, chung tay bởi tất cả mọi người. Đặng Hoàng Giang viết một cuốn sách có tựa đề “”Bức xúc không làm ta vô can””, quả là thế, bất công xảy ra do chúng ta né tránh, cam chịu, hoặc đồng lõa. Cùng góp sức chúng ta mới tạo ra và duy trì được lẽ công bằng ở đời. Những dòng này vì thế dành cho những ai muốn sống chậm một chút, dừng lại, đứng nhìn, quan sát, và tìm hiểu: Vì sao bất công đã xảy ra, và Vì sao công lý vẫn là một giấc mơ xa vời với rất nhiều dân tộc, trong đó có chúng ta. Thời đại này mạng xã hội, dữ liệu, tin tức, trí tuệ nhân tạo… đang thổi bay con người, đặt câu hỏi đúng đã là một nửa thành công. 2.     Cấu trúc của phần viết: Phần viết này được cấu trúc hồn nhiên như những mảng kiến thức vụn vặt mà tôi lượ...

Học và Dạy Luật Đất đai trong các trường luật ở Việt Nam

Tặng các bạn học và dạy Luật Đất đai 1.       Dẫn đề : Nước ta đã có gần 100 cơ sở đào tạo luật (để thuận tiện, sau đây gọi chung là các trường luật). Ở bậc cử nhân, các trường luật thường giảng dạy Môn học Luật Đất đai. Nội dung giảng dạy môn học này ở các trường khá giống nhau, bám sát cấu trúc của Luật Đất đai, thường bắt đầu từ Chế độ sở hữu, Các loại đất, Quyền & Nghĩa vụ của Người sử dụng đất, cho tới Hành chính đất đai và Giải quyết tranh chấp đất đai. Trong bối cảnh Luật Đất đai 2024 đã có hiệu lực, nội dung đồ sộ của đạo luật này cần được nghiên cứu & giảng dạy như thế nào cho hiệu quả. Trong khuôn khổ Hội thảo tại một trường luật như Khoa Luật ĐH Mở TPHCM, sẽ là hữu ích, nếu có thể góp phần tìm hiểu đạo luật mới này, song đồng thời cũng tìm cách đổi mới cách nghiên cứu, giảng dạy pháp luật đất đai, giúp cho môn học này hấp dẫn, thiết thực hơn với người học. Phần thảo luận dưới đây góp phần vào 2 nội dung nêu trên. 2.    ...